Dieta dr Ewy Dąbrowskiej
 
 

  

               NA CZYM POLEGA DWUTYGODNIOWA KURACJA ZDROWOTNA? 


     Dieta dr Ewy Dąbrowskiej jest rodzajem warzywno-owocowego postu, którego celem jest oczyszczenie organizmu i przywrócenie zdrowia. Często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że nasz organizm jest budowany ze składników, które spożywamy na co dzień. Ogromna ilość chorób cywilizacyjnych jest spowodowana złym odżywianiem. Latami farmakologicznie leczymy choroby, które można wyeliminować prawidłową dietą. Doktor Ewa Dąbrowska poprzez badania naukowe i licznie udokumentowane przypadki uleczenia dietą wielu nieuleczonych latami chorób, udowadnia nam, że organizm jest w stanie wyleczyć się "sam" jeśli pomożemy mu w tym stosując właściwą dietę.

Dietę tę możemy nazwać postem leczniczym. Nie od dziś wiadomo, że czasowe ograniczenie spożywanych pokarmów ma zbawienny wpływ na funkcjonowanie organizmu, a także to swoiste umartwienie ma wspaniałe i oczyszczające działanie dla naszego ducha. Wzmianki o wyjątkowym działaniu postu możemy znaleźć na kartach Ewangelii. Również Stary Testament wspomina o niezwykłych skutkach Postu Daniela, który niczym nie różnił się od diety polecanej przez dr Ewę Dąbrowską.


 DIETĘ DR EWY DĄBROWSKIEJ MOŻNA PODZIELIĆ NA DWA ETAPY:


OCZYSZCZAJĄCA " OKRESOWA" DIETA WARZYWNO-OWOCOWA, która jest pewnym wyrzeczeniem, mającym oczyścić organizm z toksyn poprzez znaczne ograniczenie spożywanych kalorii (post leczniczy trwający od 10 do 40dni).

 DIETA MAKROBIOTYCZNA, PEŁNOWARTOŚCIOWA, którą powinniśmy stosować na co dzień po wcześniejszym oczyszczeniu organizmu dietą warzywno- owocową. Dieta ta dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych składników do właściwego funkcjonowania.


 DIETA WARZYWNO-OWOCOWA


  Uczestnicząc w turnusie opartym o dietę warzywno-owocową Doktor Ewy Dąbrowskiej dostarczamy organizmowi od 400 do 600 kcal(normalna dzienna dawka zapotrzebowania na kalorie w przypadku kobiet wynosi: 2000kcal, mężczyzn: 2600kcal), czyli jest to minimum jakie pozwala organizmowi przejście na endogenność, czyli żywienie wewnątrzkomórkowe. Przedstawiając więc problem obrazowo, możemy powiedzieć, że nie dostarczając organizmowi codziennej właściwej dawki kalorii - powodujemy że "zjada"on własne choroby.

Dieta ta bazuje zasadniczo na warzywach i owocach, które stanowią źródło witamin i soli mineralnych będących katalizatorami reakcji chemicznych w naszym organizmie. Poprzez owoce pojawiają się w niej cukry proste, o małym indeksie glikemicznym. W okresie tym zapominamy o białku (budulcu), wielocukrach (energia) oraz o tłuszczach (izolacja ciepła).

 Pani dr Ewa Dąbrowska również szeroko podkreśla i udowadnia znaczenie lecznicze kilkudniowych głodówek wodnych czy sokowych, a także kilkutygodniowych diet warzywno – owocowych. Dietę tą stosujemy od 2 do 6 tygodni, można ją jeszcze stosować w kuracji cotygodniowej jednego dnia. Jest to kuracja oczyszczająca organizm z wszelkich toksyn i złogów (tłuszczu, cholesterolu, zwyrodniałych tkanek itp.) poprzez endogenność (żywienie wewnątrzkomórkowe), co powoduje,że udrażniamy nasze układy w organizmie. W tym to okresie 2-6 tygodni organizm czerpie z własnych tkanek substancje konieczne do utrzymania homeostazy, równowagi w organizmie. Nie jest to łatwy okres, ponieważ wielu ludzi przeraża myśl, że organizm sam siebie trawi. Jednak nie dostarczając mu ani białka, ani wielocukrów, ani tłuszczy, zostają zużywane złogi, nadmiary komórek zestarzałych, zwyrodniałych i zmutowanych.

Przez pierwsze dni kuracji często ma miejsce tzw: "kryzys ozdrowieńczy", objawiający się między innymi sennością, bólem głowy, stawów, nadmierną potliwością lub poczuciem chłodu. Każdy przechodzi ten okres bardzo indywidualnie, mogą odezwać się stare dolegliwości, które po pewnym czasie ustępują. Wszystkie te objawy są bardzo dobrą oznaką oczyszczania organizmu z toksyn i prowadzą do przywrócenia równowagi .

  Dieta dr Ewy Dąbrowskiej jest odmianą postu, dzięki któremu w wielu przypadkach nastąpiło cofnięcie nowotworów, guzków i wieloletnich uciążliwych dolegliwości.


 ETAPY KURACJI:

1 etap: oczyszczanie organizmu z toksyn.

2 etap: zrzucanie zbędnych kilogramów.

3 etap: leczenie schorzeń


ODNOWA CIAŁA I DUCHA

  Według hierarchii ważności – najpierw wydalana jest zbędna woda, zużywane zapasy, złogi tłuszczu, zwyrodniałych komórek i ogniska zapalne. Ze zużywaniem starych komórek następuje regeneracja młodych. Dzięki tej diecie oprócz tego, że oczyszczamy organizm dochodzi do leczenia choroby nie objawowo, a przyczynowo, dzięki czemu osoby przyjeżdżające na turnusy, mogą wyleczyć się z choroby. Osoby szczuplejsze wolniej chudną od osób tęższych oraz im dłużej trwa dieta tym wolniej pod koniec chudniemy. W przeciągu 2 tygodni przelicznik wynosi 0,48 kg/dobę, w 4 tygodniu 0,4 kg/dobę, a w ostatnim 6 tygodniu 0,28 kg/dobę.

Dzięki tego typu kuracji organizm oczyszcza się i usprawnia działanie wszystkich układów w naszym ciele, poprawiając dzięki temu badania morfologiczne. Tą leczniczą głodówką poprzez dostarczania do ciała jedynie witamin, soli mineralnych i w minimalnej ilości cukrów prostych możemy przyczynowo, a nie tylko objawowo pokonać chorobę.

CHOROBY,  KTÓRYCH LECZENIE WSPOMAGA DIETA WARZYWNO-OWOCOWA:

Choroby zapalne, choroby zwyrodnienia stawów, zaćma, paradontoza, choroby skóry, zaburzenia czynności przewodu pokarmowego,zaburzenia metaboliczne, cukrzyca na lekach doustnych, alergie, obniżona odporność oraz wszelkie problemy układu krążenia.


PRZECIWSKAZANIA DO STOSOWANIA DIETY WARZYWNO-OWOCOWEJ:

  Choroby psychiczne, depresje, gruźlica, cukrzyca na insulinie, nadczynność tarczycy, niedoczynność nadnerczy, nowotwory, anoreksje, bulimia, ciąża, okres karmienia, okres dojrzewania.

  W momencie zażywania leków konieczna jest konsultacja z lekarzem, bowiem wskazana jest redukcja leków w czasie kuracji warzywno-owocowej, ponieważ w czasie tak niskokalorycznej diety lek traktowany jest jako pożywienie, stąd występuje ryzyko pojawienia się objawów ubocznych.


 CO NAM DAJE DIETA?

  Wraz z utratą wagi będzie normalizowało się ciśnienie tętnicze, nastąpi spadek cukru, można będzie zmniejszyć dawki leków po ustaleniu z lekarzem prowadzącym, aż do możliwości ich odstawienia. Równocześnie będą ustępowały bóle wieńcowe, stawowe i cały szereg innych dolegliwości. Poczujemy się znacznie lepiej i wyglądać będziemy dużo młodziej. Dostarczymy  organizmowi potrzebne witaminy z grupy B oraz ważne minerały.W czasie diety pojawią się jednak chwile zniechęcenia i osłabienia, które miną, a organizm przejdzie do kolejnego etapu.


 CO JEMY?

OWOCE I WARZYWA:

- Korzeniowe (marchew, seler, pietruszka, chrzan, burak, rzodkiew, rzepa)
- Liściaste (sałata, seler naciowy, zielona pietruszka, jarmuż, rzeżucha, koper, zioła)
- Cebulowe (cebula, por, czosnek)
- Psiankowate (papryka, pomidor)
- Kapustne (kapusta biała, czerwona, włoska, pekińska, kalafior, kalarepa, brokuły, brukselka)
- Dyniowate (kabaczek, dynia, cukinia, ogórek)
- Owoce (jabłka, cytryny, grejpfrut, kiwi, owoce cytrusowe, jagody). Spożywamy w niedużych ilościach, bowiem zawarty cukier w owocach może opóźniać proces oczyszczania organizmu i spadku wagi.

W diecie musimy pamiętać o kolejności spożywania posiłków. Najpierw pijemy płyny: barszcz, soki, woda, następnie surowe warzywa lub owoce, a na końcu duszone i gotowane warzywa lub owoce.


DIETA MAKROBIOTYCZNA

    Na turnusie istnieje możliwość uczestniczenia w makro-diecie, tzn. jest to przykład diety zredukowanej kalorycznie. Ilość dostarczanych kalorii stanowi od 1200 do 1500 kcal. Występują w niej produkty, które będą uczestniczyć w zdrowym odżywianiu większości z Państwa przyjeżdżających na dietę warzywno- owocową.

    Podstawową zasadą prawidłowej diety, z uniknięciem efektu jo-jo, jest: tyle ile trwała dieta - tyle ma trwać potem zdrowe żywienie. Stąd makro dieta zawierając wszystkie potrzebne substancje odżywcze umożliwia Państwu zaobserwowanie, co w codziennym jadłospisie możecie zmienić, aby uniknąć efektu jo-jo. W diecie tej spożywamy już białko, wielocukry, jak i wprowadzamy tłuszcz. W tym okresie czasowym wprowadzane białko to przewaga białka roślinnego oraz białka pełnowartościowego znajdującego się w rybach (ryby morskie: łosoś, makrela, tuńczyk, śledź, halibut, dorsz, szprot – te staramy się jeść poprzez znaczą obecność omegi 3) . Mięso poprzez proces gnilny odstawiamy. Jeśli chodzi o sam tłuszcz to do organizmu staramy się dostarczać więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych stanowiących ważny składnik błon komórkowych, stymulując pracę układu krwionośnego.

PRODUKTY WYSTEPUJĄCE W MAKRODIECIE:

- Rośliny strączkowe
- Kasze
- Chleb chrupki
- Chleb razowy
- Orzechy
- Warzywa i owoce
- Mleko ( zsiadłe bądź twarogowe)

CZEGO UNIKAMY W CZASIE ZDROWEGO ŻYWIENIA?

UNIKAMY:

Białego cukru, białej mąki, soli, mięsa. Zachowujemy zdrowe proporcje: białko 10-15%, cukry 55-65%, tłuszcze: do 30% dziennego zapotrzebowania. Prócz tego nie unikamy witamin i soli mineralnych oraz wody mineralnej. Śniadanie powinno stanowić 30-35%, obiad 35-40%, kolacja 25-30%. Zachowujemy odstępy czasowe między posiłkami 3-4 godzin, nie podjadając między nimi. Nie możemy zapomnieć o aktywności fizycznej, która jest nam potrzebna do zmniejszania tkanki tłuszczowej, a wzrostu kondycji i tkanki mięśniowej.

JAK UNIKNĄĆ EFEKTU JOJO?

- Unikanie wcześniejszych przyzwyczajeń żywieniowych.
- Codzienne ćwiczenia fizyczne, przynajmniej 30-sto minutowy szybki spacer lub gimnastyka.
- Codzienna kontrola wagi ciała oraz pamiętanie, czego nie powinniśmy jeść.
- Pilnowanie zdrowego odżywiania.
- W naszej diecie nie powinniśmy zmniejszać ilości minimalnej podstawowych składników odżywczych, zachwianie   metabolizmu.
- Jako przekąski możemy potraktować suszone owoce, orzechy, chrupkie pieczywo, jogurty, owoce, płatki dyni, słonecznik.
- W czasie jedzenia długo żuć i zachowywać 3-4 godziny przerwy między posiłkami.
- Można stosować zasadę 3 lub 5 posiłków .
- Można stosować 1-2 razy w tygodniu dietę warzywno - owocową lub "sokową"

Pamiętamy o regularnym wysiłku fizycznym i porannej gimnastyce. Codziennie  powinniśmy przynajmniej pół godziny poświecić na ruch.

Kończąc myślą wybitnego filozofa: "Wasze pożywienie będzie waszym lekarstwem” /Hipokrates/ chcemy jeszcze raz podkreślić, że to jak wyglądamy wynika z tego co, jemy i jak jemy.

Zapraszamy Państwa równiez do odwiedzenia stony internetowej

pani dr. Ewy Dąbrowskiej: www.ewadabrowska.pl

    

                                                                                    ŻYCZYMY POWODZENIA!

 


 




 

 
 
Fundacja Oaza Życzliwości 2010. Wszelkie prawa zastrzeżone.      
wykonanie i pozycjonowanie: Bellgraf.